KADABRA žaidimai

Pereiti prie pagrindinės skilties »

   Lietuvių    Latviešu    Estonian    English

Small World

Šiuo metu prekyboje

43,15 €

Greita apžvalga

„Small World“ pasaulyje darosi ankšta. Išsirinkę vieną iš 14 skirtingų fantastinių rasių ir vieną iš 20 specialių galių kombinacijų, užkariaukite aplinkinius regionus ir kaupkite pergalės monetas. Galiausiai, Jūsų civilizacija taps per daug išsiskaidžiusi ir Jums teks ją apleisti, bei ieškotis naujos. Raktas į pergalę – žinoti, kada pasmerkti savo imperiją nuosmukiui ir iškelti naują.

Small World

Dukart spustelkite ant vaizdo viršuje, kad pamatyti padidintą nuotrauką

Mažinti
Didinti

Daugiau vaizdų

Kas daro žaidimą geru? Vieniems tai veiksmų įvairovė, kitiems – galimybė įtemtai ir įvairiapusiškai apmąstyti daug ėjimų į priekį, kitiems – nuostabiai ar kokybiškai sukurta žaidimo atmosfera ar komponentai dar kitiems - <... čia galite įterpti savo kriterijų...>.


 


Ar „Smallworld“ turi visas šias savybes? Beveik. Tačiau negana to jis yra paprastai smagus ir giliai universalus. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad žaidimo taisyklės yra labai paprastos ir žaisti galima bet kokioje kompanijoje, o universalumas ir gilumas atsispindi tame, kad jį gali žaisti bet kokios patirties stalo žaidimų srityje turintys žmonės prie vieno stalo.


 


Apie ką žaidimas?


 


 


 





Apie gyvenimą ir išlikimą. Tik šiuo atveju išlikti teks ne jam ar jai, o ištisoms civilizacijoms. Galite drąsiai įsivaizduoti save dievų padėtyje ir valdant visus tuos žmogeliukus, pusiau žmogeliukus, neaiškios kilmės sutvėrimus ir t.t. Jūs valdysite ištisas civilizacijas, plėsitės ir stengsitės užvaldyti visą pasaulį, kad ir „Mažą pasaulį“. Išsisėmus vienai civilizacijai ar nepasiteisinus lūkesčiams galite drąsiai pasmerkti ją ir palikti pražūčiai ir griebtis kitos, kuri gali būti naudinga.


Taip, visa galybė rasių žaidime kovoja dėl vietos pasaulyje, kuriame jos per mažai, kad sutalpinti visas rases. Tam reikia pakovoti ir pasitelkiant visas savo švarias ar nešvarias galias lengvai stumtelti nuo krašto kažką į tą tamsią bedugnę :)


 


 


Kuo labiausiai traukia žaidimas ir kam tinka?


 




Halflingas. Kaip matote - jūsų keliautojas.


Pirmas dalykas, kuris krenta į akis – dizainas. Labai šilti ir gražūs piešiniai, labai gražiai subalansuotos spalvos, smagūs akcentai fone ar aplinkoje sukuria unikalią ir gražią atmosferą.


 


Antras dalykas – originalumas. Tai vienas iš faktorių, kodėl šis žaidimas stovi taip aukštai reitinguose pasaulyje (boardgamegeek.com – 40 pozicija; 2010.11.17). Žaidimas verčia pamąstyti, tačiau neišsekina, kaip kad „rimtieji“, todėl jis gali būti žaidžiamas daug dažniau, nei tarkime „Game of Thrones“, „Warrior Knights“, „Runewars“ ir t.t. Žymiai įvairesnis ir dinamiškesnis, nei tarkime kiek pasenęs, bet vis dar klasikinis reguliariai perleidžiamas „Risk“.


 


Kaip ir minėjau, taip pat traukia ir tuo, kad dėl savo universalumo jį galima žaisti dažnai ir esant „patyrusiu žaidėju“ su pradedančiaisiais ir atvirkščiai. Taip — šis žaidimas puikiai tinka įvairių „svorio kategorijų“ žaidėjams tiek kompanijoje, tiek ir šeimos aplinkoje.


 


 


Sėkmės faktorius


 


Sėkmės šiame žaidime labai mažai. Žaidime naudojamas kauliukas, tačiau jis naudojamas tik tada, kuomet nebelieka kitos išeities. Esmė tame, kad žaidime užiminėti teritorijas naudojami atitinkamos rasės žymekliai. Pradedant nuo pradinės teritorijos, žaidėjai vykdo savo ekspansijas ir kryžiaus žygius į gretimas teritorijas, palikdami ankstesnėje zonoje bent vieną iš savo žymeklių ir su savo pasirinktu žetonų kiekiu puola ar užima gretimą teritoriją. Kuo daugiau žymeklių – tuo didesnės pajėgos. Kad užimtų naują teritoriją, pajėgos turi viršyti bent vieną.




Drakono rasės žymeklis Foto: Roberta Moschini | bgg.com


Ir štai tuomet, kai nebepakanka paskutiniame ėjime žymeklių, tačiau turint bent vieną, kurį galima panaudoti, žaidėjas ridena pastiprinimo kauliuką, kuris gali atnešti sėkmę, leidžiančią kažką išspirti iš tos teritorijos ir pačiam ją užimti.




Pastiprinimo kauliukas. Foto: Ryvre is Awesome | bgg.com


Dar vienas iš nuo žaidėjų nepriklausomų veiksmų yra naujų rasių „sukūrimas“. Rasės susideda iš rasės žymeklio (didesnis) ir iš unikalios rasės galios žymeklio (mažesnis). Tačiau tai šioje vietoje nėra nieko blogo – tik visiškas malonumas ir netikėtumas, nes gali gautis linksmos ir neįtikėtinos rasės.


 











 


 


Gerai, neaiškinant taisyklių - kas dar smagaus?


 


Žaidime galima aptikti labai daug smagių dalykų, neskaitant to, kad absoliučiai visų rasių sugebėjimai yra skirtingi, kaip ir visų unikalių rasių papildomų galių sugebėjimai. Sujungus rases gimsta tokios keistos būtybės kaip skraidančios žiurkės ar gigantai, vandens elfai ir t.t. Negana to, žaidime būna vienas kitas rasės ir galios žymeklis, kurį gali pritaikyti savo sukurtai rasei ir savo sukurtai unikaliai rasės galiai.


 


Malonus ir įdomus rasių įsigijimo metodas, kuomet ankstesnioji apleidžiama. Ant stalo stulpeliu visada būna sudėtos kelios rasės (5), iš kurių gali pasirinkti kokią nori. TAČIAU, jeigu nori pasirinkti kažkurią iš jų, tuomet privalai palikti virš kiekvienos jos esančios po vieną pinigą. Žemiau esanti rasė gali ir gundyti ir būti brangus malonumas, kai tuo tarpu padėti pinigėliai ant rasių lieka visam laikui, kol kas nors ją pasirenka. Jeigu rasė bus ne tokia ir gera, tačiau ant jos gulės kokie 5 pinigai, tuomet jos vertė automatiškai pakyla.




Foto: Lucas Magrum | bgg.com


Taip pat paminėsiu, kad apleista rasė net ir pasirinkus naująją vis tiek neša naudą, tačiau galima turėti tik vieną iš apleistųjų rasių. Žinoma, nebent kažkuri iš apleistų rasių turi „Sielos“ unikalią savybę, kuri ignoruoja šį limitą. Priešingu atveju, apleidus dar vieną rasę ankstesnė apleistoji turi būti pašalinta nuo lentos.


 
 


Komponentai


 


Visiškai nesuabejodamas pasakysiu, kad žaidimo dėžė ir komponentai yra vieni geriausių, kokius tik teko matyti stalo žaidimuose. Idealiai ir kruopščiai sumodeliuota žaidimo dėžė, kurioje paruoštos vietos visiems žaidimo komponentams, prie to dar pridėjus gražų apipavidalinimą ir kokybiškai atspausdintus komponentus — kokybė pranoksta praktiškai perpus ar dvigubai brangesnių žaidimų. Ypač malonu, kad visų rasių žetonų dėžutė turi kiekvienai rasei paruoštą atskirą skyrelį ir visa ta dėžutė patikimai uždengiama permatomu dangteliu. To rezultatas — apvertus dėžę ir atidarius dangtį nereikės užsiminėti kapstymusi po krūvą išsibarsčiusių detalių.


 




Foto: Rafal Szczepkowski | bgg.com


 


Taip pat ir žaidimo lentos. Priklausomai nuo to, kiek žaidėjų žaidžia, naudojamos ATSKIROS žaidimo lentos. Dviem žaidėjam — mažesnė, 3 — šiek tiek didesnė. Savaime aišku, kad 5 žaidėjų lenta bus pati didžiausia :)




Foto: Rafal Szczepkowski | bgg.com


 


Papildymai


O taip, kaip gi toks žaidimas be papildymų? Ir kas maloniausia, jie yra maži, linksmi, įdomūs ir verti dėmesio, nes įneša į žaidimą dar daugiau galių, rasių, elementų, neįtikėtumo.




Žaidimo papildymas "Cursed"


 


„Cursed“ papildyme atrasime dar 2 naujas „Smallworld“ rases — Koboldus ir Goblinus. Papildomai gausite 5 naujas unikalias specialiąsias rasių galias: Prakeiktieji, Ordos, Niokotojai, Plėšikai ir Vilkolakiai.


 




Žaidimo papildymas: „Grand Dames of Small World“


„Grand Dames of Small World“ papildyme adekvačiai kaip ir „Cursed“ rasime smagaus naujo gėrio. 3 naujos galingų moteriškaičių rasės: Čiogonaitės, Dvasininkės (arba šventikės) ir vaiduokliškosios Baltosios Ledi. Papildyme esama ir 2 naujos unikalios specialiosios rasių galios — Istorikai(ės) ir taikos Mylėtojai(jos).


 


Labai svarbu paminėti, kad abu šie papildymai yra išleisti dalimis po paskelbto „Smallworld“ dizaino konkurso, kuriam buvo pateikta per 700 skirtingų dizaino variantų.


 




Žaidimo papildymas: „Tales and Legends“


Ir žinoma, ilgai lauktas ir nuostabus papildymas „Tales and Legends“, kuriame netgi labiausiai patyrę „Smallworld“ veteranai pajus naują gaivinantį nuotykių ir netikėtai atnešto kvapelio (ar jis malonus — priklausys nuo ištrauktos kortelės) dvelksmą. Šiame papildyme mes susipažįstame su visiška naujove žaidime — įvykių kortomis. Įvykių kortos kardinaliai (o kartais ir nežymiai) pakoreguoja mūsų nedidelio pasaulio istorijos tėkmę. Ir ta tėkmė koreguojasi kiekvieno ėjimo metu :)


 


Esmė papildymo ta, kad kiekvieno ėjimo metu (išskyrus patį pirmą) nuo viršaus imama įvykių kortelė ir vykdomos joje nurodytos sąlygos. Tuo pačiu metu, atidengiama ir būsima kortelė, kuri suveiks kitame ėjime, todėl žaidėjai gali planuotis kaip ir ką daryti ruošiantis ateities įvykiams.


 




Štai ji - vasaros meilė...




Auga nauja karta :)




Avinėli, pasipurtyk


O štai šis papildymas (būtina paminėti) yra sukurtas Laurent'o Verrier'io — specialiojo prizo nugalėtojo, laimėjusio „Smallworld“ dizaino konkurse.


 
 


Pabaigai


 


Pabaigai paminėsiu, kad žaidimą gali žaisti žmogeliai nuo 8 metų iki begalybės.


Žaidimo trukmė — valanda ar pusantros. Vis tik — tai strateginis žaidimas :)


 


Žaidimas tikrai vienas vertingiausių ir šeimyninių žaidimų ar smagios kompanijos (ne vakarėlių) aplinkoje labai puikiai užpildys laisvalaikio spragas smagiais taktiniais pasistumdymais nedideliame pasaulėlyje. Negana to, šį žaidimą taip pat galite atvykę pas mus išmėginti ar sužaisti.

Papildoma informacija

Gamintojas Days of Wonder
Žaidimo trukmė 90 min
Žaidėjų skaičius 2-5
Amžius 8+

Produkto frazės

Naudokite tarpus kad atskirtumėte frazes.

Atstovaujame